Известие

Collapse
No announcement yet.

гори масло като побъркана

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
    За това хората мерят на студен мотор, щото всичкото масло е в картера Още по добре и на студен и на топъл - за да добие картинката завършен вид. Ако на двг му дават компресия 10,5 ,студен ти е 8 а на топъл 13 не е нужно да си висшист .. Относно гумичките, Oem отдавна е описал във форума как се проверява дали капва масло от главата, както и доста други интересни неща. Евала му на момчето, между другото се присетих евала и на Linkestis не, че има някаква връзка с темата.
    Колеги, правите ли разлика между компресия и степен на сгъстяване.Първата ми кола беше чисто нова Лада 21011 от Мототехника през далечната 1979 година /подарък от родителите ми по случай уволнението от казармата/.Та нейната степен на сгъстяване беше 8.5.
    На 160 000 км. и мерих компресията и уреда показваше между 12 и 13 на различните цилиндри.
    На Алфата и дават степен на сгъстяване 10.5.Не трябва ли компресомера да отчете по-висока стойност от 13.
    За съжаление моят компресомер е с къса човка и не мога да измеря компресията на моята Алфа.
    Иначе ,когато сменям маслото наливам до чертичката на макс.След 15 000км. , когато сменям маслото нивото е на 2 мм. под чертичката.Вече 7 години ползвам само масло Елф полусинтетика.
    Alfa Romeo156 1.8T.Spark SportPacket
    Ducati ST2

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от cufti Покажи съобщение
      Колеги, правите ли разлика между компресия и степен на сгъстяване.Първата ми кола беше чисто нова Лада 21011 от Мототехника през далечната 1979 година /подарък от родителите ми по случай уволнението от казармата/.Та нейната степен на сгъстяване беше 8.5.
      На 160 000 км. и мерих компресията и уреда показваше между 12 и 13 на различните цилиндри.
      На Алфата и дават степен на сгъстяване 10.5.Не трябва ли компресомера да отчете по-висока стойност от 13.
      За съжаление моят компресомер е с къса човка и не мога да измеря компресията на моята Алфа.
      Иначе ,когато сменям маслото наливам до чертичката на макс.След 15 000км. , когато сменям маслото нивото е на 2 мм. под чертичката.Вече 7 години ползвам само масло Елф полусинтетика.
      Напълно логично е това, което казваш.

      На теория връзката между компресията P (налягането) и степента на сгъстяване (V1/V2) е следната:

      P = (V1/V2)^γ

      където γ е адиабатичния индекс за съответния газ.
      За въздуха този индекс има стойност 1,4 при температура 20 гр.
      Тъй като тази стойност се влияе от температурата често пъти сметнатото на теория се отличава съществено от практиката.

      Доста по-реално би било, ако въпросният индекс се определи по следния начин:

      Щом при степен на сгъстяване 8,5 е измерено налягане 12 атм., то стойността на този индекс очевидно е около 1,17.

      Ако ползваме формулата с тази стойност на индекса, се получава при степен на сгъстяване 10,5 се получава налягане:

      P = 10,5^1,17 = 15,6 atm.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #63
        Здравейте, от доста време не съм писал какво е станало с горенето на масло, след смяната на гумичките(2 пъти, поради ''кадърните'' майстори) разхода падна драстично.......все още има, но не е като преди. сега излезе др. проблем вече 3ти път ми изгарят свещи на 1ви цилиндър, помислих че е от бобината, но смених местата на бобините на 1ви и 2ри цилиндър и пак изгаря на 1ви цилиндър свещите. когато ги развих целите бяха в масло. дали данеби да е от сегменти на 1ви цилиндър или от блока, защото познавам един майстор на алфи и ми каза че можело да бъде от блока...... а според вас???

        Comment


        • #64
          А дали не е от бошовските свещи, по 67 лв комплекта? Колега, шегата настрана, бръкни се и инвестирай 4 пъти и половина по толкова и си вземи NGK-ки. Ментаците са до едно (доста кратко) време.
          Митьо Бомбата: Ех, какви времена бяха... животински времена

          Comment


          • #65
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Напълно логично е това, което казваш.

            На теория връзката между компресията P (налягането) и степента на сгъстяване (V1/V2) е следната:

            P = (V1/V2)^γ

            където γ е адиабатичния индекс за съответния газ.
            За въздуха този индекс има стойност 1,4 при температура 20 гр.
            Тъй като тази стойност се влияе от температурата често пъти сметнатото на теория се отличава съществено от практиката.

            Доста по-реално би било, ако въпросният индекс се определи по следния начин:

            Щом при степен на сгъстяване 8,5 е измерено налягане 12 атм., то стойността на този индекс очевидно е около 1,17.

            Ако ползваме формулата с тази стойност на индекса, се получава при степен на сгъстяване 10,5 се получава налягане:

            P = 10,5^1,17 = 15,6 atm.
            М дааа, интересно колега, интереснооооо.
            Fiat Punto 1.4GT 1996
            Hyundai Tucson 2.0 2007
            Renault Clio 1.5 2019

            Comment


            • #66
              свещите са NGK, махнах бошовете на 3тата седмица, защото колата беше спъната все едно е форд фиеста 1,1 мотор с верига. това е интересно че постоянно ми горят свещите на 1ви цилиндър размених бобините на 1ви и 2ри и отново така се получава. днес ще е карам в гр. Пазарджик на един майстор на алфите. при него си смених сполучливо гумичките за 2ри път, защото стария майстор се беше осрал и не изкарах и 500км докато започна да пуши да си е*е мамата. на пръв поглед свещите ми изглеждат, че има прекалено богата смес и са едни черни матови видях този линк и сравних : http://www.ladaclub-bg.com/faq/53-spark-plugs

              Comment


              • #67
                здравейте, отново закарах колата на майстора в Пазарджик и прегледа е и каза, че на 90% са сегменти на 1ви цилиндър и от там прави белята, но каза че може да е и водач на клапан....... само ако са сегменти да не са направили беля на блока

                Comment


                • #68
                  След отварянето на главата следната гледка: 1ви и 3ти цилиндър надрани, , криви клапани, счупени сегменти, надран блок....................... извод: мотора на вторични, тъсене на мотор за слагане

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от grecko Покажи съобщение
                    След отварянето на главата следната гледка: 1ви и 3ти цилиндър надрани, , криви клапани, счупени сегменти, надран блок....................... извод: мотора на вторични, тъсене на мотор за слагане
                    Е криви клапани защо? Нали сваля глава за гумички? Или на място ги сменяха? Аз за себе си стигнах до извода, че на място да сменяш гумички на TS е най-глупавото занимание в света. Много по-лесно е да си отхлупиш главата макар, че като не е от нея почваш да разглобяваш наред. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=83442
                    sigpic
                    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                    Comment


                    • #70
                      Не е глупава смяната на място. Просто не трябва да се ползва буталото за подпирач
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #71
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        Не е глупава смяната на място. Просто не трябва да се ползва буталото за подпирач
                        Това е ясно, но аз лично никога не бих го направил на своя кола, на чужда да не говорим. Намерил си начин да го правиш - добре, споделяш го - евала, но за мен си е една голяма щуротия.
                        sigpic
                        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                        Comment


                        • #72
                          Всичко е въпрос на инструменти. Точно за 2 часа се сменят гумичките от двама души и то много интелигентно. За целта са нужни:
                          - компресор с 10 бара въздух под налягане
                          - инструмент за заключване на кол. вал.
                          - накрайник от компресора към голямата свещ
                          - 4 точкова скоба за клапани (регулируема)
                          - ПВЦ предпазител за отворите на повдигачите против надиране
                          - обезмаслител на спрей на ацетонова основа
                          - лепило за гумички
                          - гумички
                          - дорник и водач за монтаж
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #73
                            Колеги, смених двигателя..... сложих пак същия, но имаше възможност да сложа 2000кубиков, но трябваше и компютър да търся, но се отказах заради цената която щеше да ми излезе......... та някой ако търси глава е продавам, защото само тя става за нещо :Д :Д :Д

                            Comment


                            • #74
                              КОЛКО ПАРИ???ВСИЧКО

                              ---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:53 ----------

                              Първоначално публикувано от grecko Покажи съобщение
                              Колеги, смених двигателя..... сложих пак същия, но имаше възможност да сложа 2000кубиков, но трябваше и компютър да търся, но се отказах заради цената която щеше да ми излезе......... та някой ако търси глава е продавам, защото само тя става за нещо :Д :Д :Д
                              КОЛКО ПАРИ ТИ СТРУВА ЦЯЛАТА СМЯНА НА ДВИГАТЕЛЯ...

                              ---------- Post added at 13:55 ---------- Previous post was at 13:54 ----------

                              Първоначално публикувано от grecko Покажи съобщение
                              Колеги, смених двигателя..... сложих пак същия, но имаше възможност да сложа 2000кубиков, но трябваше и компютър да търся, но се отказах заради цената която щеше да ми излезе......... та някой ако търси глава е продавам, защото само тя става за нещо :Д :Д :Д
                              КОЛКО ПАРИ ТИ ИЗЛЕЗЕ СМЯНАТА НА ДВГ

                              Comment


                              • #75
                                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                                Всичко е въпрос на инструменти. Точно за 2 часа се сменят гумичките от двама души и то много интелигентно. За целта са нужни:
                                - компресор с 10 бара въздух под налягане
                                - инструмент за заключване на кол. вал.
                                - накрайник от компресора към голямата свещ
                                - 4 точкова скоба за клапани (регулируема)
                                - ПВЦ предпазител за отворите на повдигачите против надиране
                                - обезмаслител на спрей на ацетонова основа
                                - лепило за гумички
                                - гумички
                                - дорник и водач за монтаж
                                Лепило за гумички? Това пък откъде го измисли. Хубавата гумичка не се лепи, тя щраква и не можеш да я извадиш. Които ползва лепило за нашите таралясници не става
                                (нагледал съм се на такива пушилки с лепени гумички от 007 след 1000км.)
                                Оооо, този пост е от Oem и е много стар. Точно по тази тема се ядохме яко с него. И този начин е без да сваляш главата. Ама сегментитеееее ....

                                Comment

                                Working...
                                X